Analiza i wybór terenu inwestycyjnego – weź pod uwagę

  • inwestycja na terenie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej lub Miejskiej Strefie Inwestycyjnej,
  • krótki czas transportu produktów do biznesowych klientów,
  • dostępność pracowników oraz niskie koszty pracy,
  • dostępność dostawców i usług,
  • bardzo dobre kontakty z władzami miasta.

Planowanie inwestycji - weź pod uwagę

  • ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  • prawo budowlane,
  • ustawa o ochronie środowiska.

Nabycie nieruchomości – weź pod uwagę

  • własność,
  • użytkowanie wieczyste,
  • służebność, najem lub dzierżawa.

Realizacja inwestycji – weź po uwagę

Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem przystąpienie do realizacji inwestycji może nastąpić dopiero po uzyskaniu ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę lub po zgłoszeniu budowy właściwemu organowi.

Poniżej najważniejsze czynności, do których zobowiązany jest inwestor na etapie realizacji inwestycji:

  • zawarcie umowy z wykonawcą robót budowlanych,
  • przekazanie terenu budowy wykonawcy,
  • zapewnienie nadzoru inwestorskiego oraz nadzoru autorskiego nad realizacją,
  • realizacja inwestycji zgodnie z Projektem budowlanym.
  • nadzór nad realizacją inwestycji pod względem czasu, budżetu i jakości,
  • optymalizacja i efektywne zarządzanie harmonogramem inwestycji,
  • minimalizacja i robót dodatkowych,
  • odbiory częściowe robót zanikających,
  • nadzór i weryfikacja dokumentów dopuszczeniowych dla używanych materiałów i wyrobów budowlanych.

Zakończenie inwestycji – weź pod uwagę

Ostatnim etapem inwestycji jest uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, która zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami jest konieczna aby można było rozpocząć użytkowanie obiektu budowlanego. Decyzja o pozwoleniu na użytkowanie wydawana jest na wniosek Inwestora przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

Dodatkowo niezwykle istotnym elementem jest zakończenie inwestycji z wykonawcą prac tj:

  • prawidłowe zakończenie robót polegające na wylistowaniu i rozliczeniu wszelkich wad i usterek,
  • przeprowadzeniu wszelkich testów, rozruchów, pomiarów i badań,
  • skompletowanie dokumentacji powykonawczej wraz z niezbędnymi dokumentami rozruchowymi oraz szkoleniami,
  • prawidłowe zgłaszanie wad i usterek w okresie gwarancyjnym,
  • zakończenie okresu gwarancyjnego i rozliczenie kaucji i gwarancji z wykonawcą.