Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności strony internetowej Cyfrowy Urząd, Urzędu Miejskiego w Głogowie

Gmina Miejska Głogów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strefa Turystyki - Urząd Miejski w Głogowie.

  • Data publikacji strony internetowej: 2015-04-10
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-22

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
  • Przy pobieraniu plików nie ma informacji o wielkości oraz formacie.
  • Brak zachowanych kontrastów przy linkach Tweetera.
  • Część dokumentów do pobrania nie jest dostępna cyfrowo.
  • Przy powiększeniu strony do 200% istnieje konieczność korzystania z suwaka poziomego by zobaczyć pełną treść strony.
  • Strona nie jest responsywna
  • Przy wysokości 256 px pojawia się pionowy suwak.
  • Strona posiada niewielką ilość błędów HTML oraz CSS.
  • Część zdjęć nie posiada poprawnie opisanych znaczników ALT

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-22
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-09-22

Deklarację sporządzono na podstawie oceny podmiotu zewnętrznego przeprowadzonej przez AKnet Tomasz Wadas.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Jan Chitro.
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: +48 767 26 54 71

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Urząd Miejski w Głogowie
  • Adres: Głogów ul. Rynek 10
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: +48 767265471

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Siedziby Urzędu Miejskiego w Głogowie:

1) Urząd Miejski w Głogowie –  Rynek 10

Wejście do budynku jest dostosowane do osób niepełnosprawnych – podjazd dla wózków, dzwonek po prawej stronie drzwi na wysokości osób poruszających się na wózkach oraz automatyczne otwieranie drzwi.

  • Przestrzeń komunikacyjna budynku jest wolna od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – winda wewnętrzna)
  • Instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązania architektoniczne w budynku umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń
  • Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny (tablice informacyjne) oraz głosowy (portier, punkt informacyjny).
  • Zapewniony jest wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego (poinformowani pracownicy punktu informacyjnego, portierni).
  • Przy budynku znajduje się parking z wyznaczonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami
  • Zapewniona jest obsługa z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się dla osób, które zgłoszą potrzebę tłumacza migowego
  • Zapewnienie komunikacji z Urzędem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku – pracownik schodzi do klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą lub bezpośrednio przez pracownika informacji lub portiera o konieczności obsługi klienta
  • W budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
  • W budynku nie znajduje się pętla indukcyjna oraz informacje głosowe

2) Urząd Stanu Cywilnego – ul. Sikorskiego 21

Urząd Stanu Cywilnego znajduję się na parterze Starostwa Powiatowego w Głogowie. Wejście do budynku dostosowane do osób niepełnosprawnych znajduję się od strony ul. Sikorskiego.

  • Przestrzeń komunikacyjna budynku jest wolna od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – winda zewnętrzna, podjazdy)
  • Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny (tablice informacyjne) oraz głosowy (portier, punkt informacyjny).
  • Zapewniony jest wstęp do budynków osobie korzystającej z psa asystującego (poinformowani pracownicy punktu informacyjnego, portierni).
  • Przy budynku znajduje się parking z wyznaczonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami
  • Zapewniona jest obsługa z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się dla osób, które zgłoszą potrzebę tłumacza migowego
  • Zapewnienie komunikacji z Urzędem Stanu Cywilnego na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku – pracownik schodzi do klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą lub bezpośrednio przez pracownika informacji lub portiera o konieczności obsługi klienta
  • W budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
  • W budynkach nie znajduje się pętla indukcyjna oraz informacje głosowe

3) Dział Gospodarki Odpadami Komunalnymi – ul. Poczdamska 1

Dział znajduje się na parterze w budynku od strony ul. Poczdamskiej. Drzwi do budynku nie otwierają się automatycznie.

  • Przestrzeń komunikacyjna budynku jest wolna od barier poziomych.
  • Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny (tablice informacyjne)
  • Zapewniony jest wstęp do budynków osobie korzystającej z psa asystującego
  • Przy budynku znajduje się parking z wyznaczonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami
  • Zapewniona jest obsługa z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się dla osób, które zgłoszą potrzebę tłumacza migowego
  • Zapewnienie komunikacji z Działem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku
  • W budynku nie znajduje się pętla indukcyjna oraz informacje głosowe
  • W budynku nie znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych

4)  Biuro Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego w Głogowie w Galerii Glogovia

Biuro znajduję się na I piętrze Galerii Glogovia. Pierwsze wejście od lewej strony do budynku posiada przycisk przywoławczy na poziomie osób poruszających się na wózku. Budynek posiada jedno z trzech wejść z otwieranymi automatycznie drzwiami.

  • Przestrzeń komunikacyjna budynku jest wolna od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – winda wewnętrzna)
  • Instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązania architektoniczne w budynku umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń
  • Zapewniony jest wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego
  • Przy budynku znajduje się parking z wyznaczonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami
  • Zapewniona jest obsługa z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się dla osób, które zgłoszą potrzebę tłumacza migowego
  • Zapewnienie komunikacji z biurem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku
  • W budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
  • W budynku nie znajduje się pętla indukcyjna oraz informacje głosowe

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. 

  • F1 – pomoc – po naciśnięciu tego klawisza, otworzy się okno pomocy programu, w którym aktualnie pracujemy
  • F5 – odśwież – odświeżenie przeglądarki
  • Ctrl + W – zamknięcie karty przeglądarki, która jest aktualnie włączona
  • Ctrl + T – otwarcie nowej karty przeglądarki
  • Ctrl+Pg Dn – przejście do następnej karty przeglądarki
  • Ctrl+Pg Up – przejście do poprzedniej karty przeglądarki
  • Ctrl + L – przejście do paska adresu
  • Shift + Ctrl + T – przywrócenie ostatniej zamkniętej karty przeglądarki
  • Ctrl + D – szybkie dodanie strony do ulubionych lub edycja tej, która już została do nich dodana
  • Ctrl + H – otwarcie historii przeglądania stron WWW
  • Home – przejście na początek strony
  • End – przejście na koniec strony
  • Ctrl + N – otwarcie na nowo jakiegoś programu lub powielenie otwartego już okna w eksploratorze Windows
  • Tab – przejdź do kolejnej opcji
  • Spacja – zaznacz wybraną opcję
  • TAB – przesunięcie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie
  • Shift+TAB – cofnięcie fokus na poprzedni element nawigacji
  • Enter – powoduje przejście do zaznaczonego odnośnika
  • Strzałki „w dół”, „w górę” – przewija stronę

Inne informacje i oświadczenia

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich

usemap

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności