S T A T U T

 

TOWARZYSTWA

ZIEMI GŁOGOWSKIEJ

 

 

Uchwalony i zatwierdzony na

SEJMIKU NADZWYCZAJNYM

w dniu 30. 09. 1995 r.

 

wraz ze zmianami uchwalonymi

na Sejmiku Sprawozdawczo - Wyborczym

w dniu 27. 01. 2001 r.

 

oraz na Sejmiku Sprawozdawczo - Wyborczym

w dniu 06.03.2004r.

 

 

 

R o z d z i a l  I

 

Nazwa, teren działania, siedziba i charakter pracy.

§ 1.

1. Stowarzyszenie nosi nazwę „Towarzystwo Ziemi Głogowskiej” (w skrócie TZG) i zwane jest w dalszej części Statutu „Towarzystwem”.

2. Nazwa Towarzystwa jest prawnie zastrzeżona.

3. Siedziba Towarzystwa jest: Zamek Książąt Głogowskich, ul. Brama Brzostowska 1, 67-200 Głogów woj. legnickie. dolonośląskie

4. Terenem działania Towarzystwa jest miasto Głogów i Ziemia Głogowska.

§ 2.

            Towarzystwo używa pieczęci podłużnej o treści:

Towarzystwo Ziemi Głogowskiej

Zamek Książąt Głogowskich

67-200 GLOGÓW

            z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa.

§ 3.

1. Towarzystwo jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych. Towarzystwo opiera swa działalność na pracy społecznej członków, do prowadzenia swych spraw może zatrudniać pracowników.

2. Towarzystwo jest zarejestrowane i posiada osobowość prawna.

3. Towarzystwo może współpracować z innymi Towarzystwami Regionalnymi na terenie kraju i za granica w formie dobrowolnych zrzeszeń lub federacji. Dotyczy to w szczególności organizacji o tym samym lub o podobnym profilu działania.

4. O przystąpieniu do organizacji, o których mowa w ust. 3, bądź wystąpieniu z nich, decyduje Sejmik większością kwalifikowana co najmniej 2/3 głosów członków zwyczajnych biorących udział w Sejmiku.

5. W ramach TZG działa Ośrodek Naukowo - Badawczy, którego działalność reguluje odrębny regulamin zatwierdzony przez Rade Towarzystwa.

 

R o z d z i a ł  II

Cel działalności Towarzystwa.

§ 4.

            Celem działalności Towarzystwa jest :

1. Wyzwalanie i pobudzanie inicjatyw społecznych na rzecz Miasta i Regionu.

2. Organizowanie i prowadzenie działalności wydawniczej wynikającej z programu działania Towarzystwa.

3. Czynne popieranie i upowszechnianie dotychczasowego dorobku i dalszego rozwoju kultury oraz twórczości artystycznej i naukowej w Mieście i Regionie.

4. Popularyzowanie wiedzy o Mieście i Regionie.

5. Inicjowanie i prowadzenie badań naukowych poprzez Komisje Ośrodka Naukowo - Badawczego Towarzystwa.

 

R o z d z i a ł  III

Środki i formy działalności Towarzystwa.

§ 5.

            Towarzystwo realizuje swoje działania przez:

Towarzystwo prowadzi działalność w sferze zadań publicznych poprzez:

1. Skupianie wokół idei Towarzystwa społecznych działaczy, twórców oraz osób zawodowo zajmujących się upowszechnianiem kultury, oświaty i nauki.

2. Prowadzenie działalności wydawniczej w zakresie czasopism, książek i innych wydawnictw.

3. Inicjowanie i prowadzenie działalności w zakresie rewaloryzacji dóbr kultury związanych z historia, tradycjami i dniem dzisiejszym miasta Głogowa i Regionu.

4. Prowadzenie  działalności  w  zakresie  postaw patriotycznych związanych z historia i osiągnięciami współczesnego dorobku.

5. Organizowanie konferencji i sympozjów naukowych.

6. Współorganizowanie wystaw, pokazów, uroczystości, wycieczek poznawczych związanych ze specyfika historyczno - kulturalna Miasta i Regionu Głogowskiego.

7. Wspólpracowanie na zasadach partnerskich z innymi towarzystwami, instytucjami kulturalno - oświatowymi i naukowymi.

8. Prowadzenie badań naukowych w ramach Ośrodka Naukowo - Badawczego.

9. Powoływanie komisji zainteresowań twórczych opierających swa działalność na regulaminach zatwierdzonych przez Rade Towarzystwa.

10. Prowadzenie innej działalności na rzecz Miasta i Regionu.

 

R o z d z i a l  IV

Członkowie Towarzystwa, ich prawa i obowiązki.

§ 6.

            Członkowie Towarzystwa dzielą się na :

     - zwyczajnych

     - honorowych

     - wspierających.

§ 7.

1. Członkiem zwyczajnym może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i nie pozbawiona praw publicznych, akceptująca statutowe cele Towarzystwa poprzez złożenie deklaracji pisemnej.

2. Niepełnoletni w wieku od 16 do 18 lat, którzy maja ograniczona zdolność do czynności prawnych mogą należeć do Towarzystwa i korzystać z czynnego i biernego prawa wyborczego, z tym, ze w składzie władz Towarzystwa większość musza stanowić osoby o pełnej zdolności do czynności prawnych.

3. Małoletni poniżej 16 lat mogą, za zgoda przedstawicieli ustawowych, należeć do Towarzystwa zgodnie ze Statutem, bez prawa udziału w glosowaniu na Sejmiku oraz bez korzystania z czynnego i biernego prawa wyborczego do władz Towarzystwa.

4. Członków zwyczajnych  przyjmuje w drodze uchwały Prezydium Rady na podstawie pisemnej deklaracji.

§ 8.

            Członkiem honorowym może być osoba fizyczna, posiadająca pełna zdolność do czynności prawnych i nie pozbawiona praw publicznych, która wniosła wybitny wkład w rozwój idei Towarzystwa lub w inny szczególny sposób wniosła zasługi dla Towarzystwa. Nadanie godności członka honorowego następuje na Sejmiku, na wniosek Rady.

§ 9.

            Członkiem wspierającym może być osoba fizyczna lub prawna zainteresowana działalnością Towarzystwa, która zadeklarowała na jego rzecz pomoc finansowa lub rzeczowa. Osoba prawna działa w Towarzystwie przez swojego przedstawiciela. Osoba prawna może być tylko członkiem wspierającym. Cudzoziemcy nie mający miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej mogą być członkami wspierającymi.

            Członków wspierających przyjmuje na drodze uchwały Prezydium Rady na podstawie pisemnej deklaracji.

§ 10.

1. Członek zwyczajny ma prawo do :

1.1. Czynnego i biernego prawa wyborczego władz Towarzystwa.

1.2. Uczestniczenia w zebraniach, odczytach, konferencjach, sympozjach itp. organizowanych przez Towarzystwo.

1.3. Zgłaszania wniosków, opinii i postulatów pod adresem władz Towarzystwa.

1.4. Korzystania z urządzeń, świadczeń i pomocy Towarzystwa na zasadach ustalonych przez Prezydium Rady.

1.5. Noszenia odznaki Towarzystwa.

1.6. Zaskarżania do Sejmiku, orzeczenia Sadu Koleżeńskiego o wykluczeniu z Towarzystwa.

2. Członek zwyczajny  jest obowiązany do :

2.1. Aktywnego uczestniczenia w pracach i realizacji celów Towarzystwa.

2.2. Przestrzegania Statutu, regulaminów i uchwal władz Towarzystwa.

§ 11.

1. Członek wspierający i honorowy z wyjątkiem czynnego i biernego prawa wyborczego, posiada prawa określone w § 10. ust. 1. pkt. 1.2. - 1.6.

2. Członek wspierający i honorowy ma prawo brać udział - z głosem doradczym - w obradach statutowych władz Towarzystwa.

3. Członek wspierający jest obowiązany do wywiązywania się z deklarowanych świadczeń oraz przestrzegania Statutu, regulaminów i uchwal władz Towarzystwa.

4. Członkowie honorowi, młodzież do 18 lat, renciści i emeryci SA zwolnieni z opłacania składek członkowskich.

§ 12.

1. Przynależność do Towarzystwa ustaje w przypadku :

1.1. Śmierci członka lub utraty osobowości prawnej przez członka wspierającego.

1.2. Dobrowolnej rezygnacji z przynależności do Towarzystwa, zgłaszanej na piśmie do Prezydium, po uprzednim uregulowaniu zobowiązań.

1.3. Wykluczenia z Towarzystwa na skutek prawomocnego orzeczenia Sadu Koleżeńskiego, w przypadku stwierdzenia rażącego naruszenia zasad statutowych, nie przestrzegania postanowień, uchwał, regulaminów i zasad etyki.

1.4. Wykluczenia w wyniku prawomocnego orzeczenia sadu powszechnego, orzekającego karę dodatkowa w postaci pozbawienia praw publicznych.

1.5. Pozbawienia członkostwa honorowego, w wyniku uchwały Sejmiku.

1.6. Uchwały Prezydium z powodu nie płacenia składek członkowskich lub nieusprawiedliwionego nieuczestniczenia w Sejmiku przez okres 2 lat.

1.7. Rozwiązania Towarzystwa.

2. W przypadkach określonych w ust. 1. pkt. 1.3. oraz pkt. 1.6. Sąd Koleżeński zobowiązany jest zawiadomić członka o wykluczeniu, podając przyczyny wykluczenia, wskazując prawo odwołania do Sejmiku, w terminie 14 dni od daty doręczenia stosownej uchwały lub orzeczenia.

2. „Osoba wykluczona lub skreślona ma prawo wniesienia odwołania do Sejmiku w terminie 14 dni od daty doręczenia uchwały na piśmie. Sejmik rozpatruje odwołanie w czasie najbliższych obrad. Decyzja Sejmiku jest ostateczna”.

3. Dla osób, którym odmówiono prawa członkostwa stosuje się odpowiednio zasady określone w ust. 2.

 

R o z d z i a ł V

Władze Towarzystwa.

§ 13.

            Władzami Towarzystwa są:

1. Sejmik,

2. Rada,

3. Prezydium Rady,

4. Komisja Rewizyjna,

5. Sad Koleżeński.

§ 14.

1. Władze Towarzystwa - Rade, Komisje Rewizyjna i Sad Koleżeński wybiera Sejmik na okres 3 lat w glosowaniu, bezwzględną większością głosów.

Sposób glosowania (jawny, tajny) ustala Sejmik zwykłą większością głosów.

2. Rada wybiera spośród siebie :

            - prezesa,

            - zastępców prezesa,

            - sekretarza,

            - i pozostałych członków Prezydium.

§ 15.

1. Członkowie władz Towarzystwa pełnią swa funkcje społecznie.

2. Osoby prowadzące sekretariat i księgowość mogą być opłacane z funduszy Towarzystwa.

§ 16.

            Uchwały i decyzje władz Towarzystwa zapadają zwykła większością głosów w glosowaniu jawnym, przy obecności co najmniej polowy ogólnej liczby uprawnionych członków (quorum). Zgromadzeni mogą uchwalić glosowanie tajne.

§ 17.

S e j m i k  Towarzystwa.

1. Najwyższa władzą Towarzystwa jest Sejmik.

2. Sejmiki SA zwyczajne i nadzwyczajne.

3. Zwyczajny Sejmik zwoływany jest raz na trzy lata przez Prezydium Rady.

4. Nadzwyczajny Sejmik zwołuje Rada :

4.1. Z własnej inicjatywy.

4.2. Na zadanie Komisji Rewizyjnej.

4.3. Na umotywowane zadanie, co najmniej 1/3 wszystkich członków zwyczajnych.

4.4. W przypadkach określonych w pkt. 4.2 i 4.3 Nadzwyczajny Sejmik winien być zwołany nie później niz. w ciągu 4 (czterech) tygodni od daty złożenia odpowiedniego wniosku.

4.5. Nadzwyczajny Sejmik obraduje nad sprawami, dla których został zwołany.

5. W Sejmiku biorą udział :

5.1. Z głosem stanowiącym - członkowie zwyczajni.

5.2. Z głosem doradczym - członkowie wspierający, honorowi i zaproszeni goście.

6. O miejscu, terminie i porządku obrad Rada powiadamia członków co najmniej na 10 (dziesięć) dni przed terminem Sejmiku.

7. Sejmik podejmuje uchwały zwykła większością głosów.

8. Sejmik jest prawomocny przy obecności :

8.1. W pierwszym terminie - co najmniej polowy członków uprawnionych t. j. zwyczajnych.

8.2. W drugim terminie, wyznaczonym w tym samym dniu 15 (piętnaście) minut później od pierwszego terminu - bez względu na liczbę osób uprawnionych do glosowania.

9. Sejmik obraduje wg uchwalonego przez siebie regulaminu obrad.

§ 18.

Do uprawnień Sejmiku należy :

1. Wybór Rady Towarzystwa, Komisji Rewizyjnej i Sadu Koleżeńskiego.

2. Uchwalanie ogólnych planów i wytycznych działalności Towarzystwa.

3. Rozpatrywanie wniosków i postulatów zgłoszonych przez członków Towarzystwa lub jego władze.

4. Uchwalenie Statutu i wprowadzenie zmian w Statucie Towarzystwa, większością kwalifikowana 2/3 członków zwyczajnych, obecnych na posiedzeniu.

5. Rozpatrywanie odwołań i wniosków członków Towarzystwa.

6. Wysłuchiwanie sprawozdań i zatwierdzanie sprawozdań o pracy Rady, Komisji Rewizyjnej i Sadu Koleżeńskiego.

7. Udzielanie absolutorium ustępującej Radzie Towarzystwa.

8. Rozpatrywanie odwołań w sprawach członkowskich, od orzeczeń Sadu Koleżeńskiego.

9. Podejmowanie uchwal o przynależności do innych organizacji, zgodnie z § 3.3. Statutu

10.1. Nadawanie i pozbawianie godności członka honorowego.

10.2. Nadawanie godności honorowego prezesa, w uznaniu szczególnych zasług dla Towarzystwa.

11. Podejmowanie uchwal w innych sprawach wniesionych pod obrady.

12. Podjecie uchwały o rozwiązaniu Towarzystwa i przeznaczeniu mienia.

§ 19.

1. Rada Towarzystwa.

1.1. Rada  jest naczelna władzą Towarzystwa  w okresie miedzy Sejmikami. Rada kieruje całokształtem działalności Towarzystwa zgodnie z uchwałami Sejmiku, reprezentuje Towarzystwo na zewnątrz i ponosi odpowiedzialność przed Sejmikiem.

1.2. Rada Towarzystwa składa się z 15 - 21 członków, wybranych przez Sejmik Towarzystwa.

1.3. Kadencja Rady Towarzystwa trwa 3 lata.

1.4. Na pierwszym plenarnym posiedzeniu Rada wybiera spośród siebie Prezydium Rady w składzie 7 - 13 osób.

1.5. W przypadku ustąpienia, wykluczenia lub śmierci członka Rady w okresie kadencji, Rada ma prawo uzupełniania składu osobowego, w pierwszym rzędzie spośród nie wybranych kandydatów, wg kolejności uzyskanych głosów. Liczba dokooptowanych w ten sposób członków władz nie może przekroczyć 1/3 liczby członków pochodzących z wyboru.

1.6. Rada wytycza kierunki działalności Towarzystwa zgodnie ze Statutem i uchwałami Sejmiku Towarzystwa.

1.7. Rada ustala wysokość składek członkowskich oraz innych świadczeń, ulg i zwolnień od tych składek lub świadczeń.

1.8. W posiedzeniu Rady maja prawo uczestniczyć z głosem doradczym członkowie Komisji Rewizyjnej, Sadu Koleżeńskiego, Przewodniczący Komisji Naukowych i zaproszone osoby.

1.9. Posiedzenia Rady Towarzystwa odbywają się przynajmniej dwa razy w roku.

2. Do obowiązków Rady Towarzystwa należy :

2.1. Rozpatrywanie okresowych sprawozdań Prezydium Rady Towarzystwa, Komisji Rewizyjnej i Sadu Koleżeńskiego.

2.2. Uchwalanie rocznych planów i budżetu, zatwierdzanie sprawozdań z rocznych wydatków budżetowych oraz z realizacji planów pracy.

2.3. Dysponowanie majątkiem Towarzystwa.

2.4. Odwoływanie i wybór członków Prezydium Rady Towarzystwa.

2.5. Wnioskowanie o nadanie lub pozbawienie godności członka honorowego Towarzystwa.

2.6. Rozpatrywanie innych zagadnień i problemów Towarzystwa nie zastrzeżonych do kompetencji Sejmiku Towarzystwa.

2.7. Powoływanie i rozwiązywanie Komisji oraz określanie ich zadań.

2.8. Powoływanie Ośrodka Naukowo - Badawczego.

2.9. Powoływanie i odwoływanie Sekretarza Ośrodka Naukowo-Badawczego.

2.10. Uchwały Rady Towarzystwa zapadają zwykłą większością głosów i SA prawomocne przy obecności co najmniej 50 % członków Rady.

§ 20.

1. Prawa i obowiązki Prezydium Rady Towarzystwa.

1.1. Prezydium Rady Towarzystwa jest organem wykonawczym Rady, kieruje działalnością Towarzystwa zgodnie ze Statutem i uchwałami Sejmiku, Rady Towarzystwa, a także innymi przepisami prawa obowiązującymi Towarzystwo.

1.2. Prezydium Rady składa się z 7 - 13 osób.

1.3. Kadencja Prezydium Rady Towarzystwa trwa 3 lata.

1.4. Prezydium działa kolegialnie na posiedzeniach, w których maja prawo uczestniczyć z głosem doradczym członkowie Komisji Rewizyjnej, Sadu Koleżeńskiego a także zaproszone osoby.

1.5. Uchwały Prezydium zapadają zwykła większością głosów przy obecności co najmniej polowy członków.

2. Do zakresu działania Prezydium należy:

2.1. Uchwalanie szczegółowych planów pracy Towarzystwa.

2.2. Opracowywanie budżetu i jego realizacja.

2.3. Opracowywanie okresowych planów pracy Towarzystwa.

2.4. Z upoważnienia Rady reprezentowanie Towarzystwa na zewnątrz.

2.5. Przyjmowanie członków Towarzystwa.

2.6. Prowadzenie dokumentacji członkowskiej.

2.7. Prowadzenie działalności wydawniczej.

2.8. Gospodarowanie budżetem Towarzystwa z zachowaniem i przestrzeganiem przepisów prawa finansowego w tym względzie.

2.9. Organizowanie i zwoływanie Sejmiku oraz Rady Towarzystwa, a także techniczna obsługą tych posiedzeń.

2.10. Powoływanie stałych bądź doraźnych problemowych zespolów-sekcji Towarzystwa do realizacji zleconych im zadań.

2.11. Powoływanie i odwoływanie Przewodniczącego komisji działających w ramach Ośrodka Naukowo-Badawczego.

2.12. Prezydium Rady Towarzystwa prowadzi sekretariat, który pracuje w oparciu o wytyczne i ustalenia zatwierdzone uchwala Prezydium Towarzystwa.

2.13. Prezydium decyduje o przyjęciu przez Towarzystwo zleceń i ustala narzut na zasadach obowiązujących przepisów finansowych.

§ 21.

1. Komisja Rewizyjna.

1.1. Komisja Rewizyjna składa się z 3 - 5 osób i wybierana jest przez Sejmik.

1.2. Komisja Rewizyjna jest naczelnym organem rewizyjnym Towarzystwa. Kadencja jej trwa 3 lata.

1.3. Komisja Rewizyjna na pierwszym swoim posiedzeniu wybiera przewodniczącego i sekretarza Komisji.

 

2. Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą:

2.1. Łączyć członkostwa w Komisji Rewizyjnej z pełnieniem funkcji w Radzie Towarzystwa, w Prezydium lub ze stosunkiem pracy z Towarzystwem.

2.2. Pozostawać w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia z członkami Rady.

2.3. Być skazanym prawomocnym wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej.

2.4. Otrzymywać z tytułu pełnionej funkcji w Komisji Rewizyjnej zwrotu uzasadnionych kosztów lub wynagrodzenia w wysokości wyższej niż określone w art.8 pkt.8 ustawy z dnia 3 marca 2000 roku o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi (Dz.U. nr 26 poz.306 z późniejszymi zmianami).

 

3. Do zadań Komisji Rewizyjnej należy :

3.1. Kontrola gospodarki finansowo-materialnej Towarzystwa.

3.2. Kontrola w zakresie przestrzegania postanowień Statutu Towarzystwa.

3.3. Składanie sprawozdań i stawianie wniosków o udzielenie absolutorium (lub nie) Radzie i Prezydium Towarzystwa.

§ 22.

1. Sad Koleżeński.

1.1. Sad koleżeński liczy 3 - 5 osób i jest wybierany przez Sejmik Towarzystwa na okres 3 lat.

1.2. Sad Koleżeński na pierwszym swoim posiedzeniu wybiera spośród siebie przewodniczącego Sadu Koleżeńskiego.

2. Do obowiązków Sadu Koleżeńskiego należy:

2.1. Rozpatrywanie i rozstrzyganie spornych spraw, miedzy członkami Towarzystwa oraz miedzy członkami a organami Towarzystwa, wynikłych na tle działalności Towarzystwa i nie rozstrzygniętych postanowieniami Statutu.

 

R o z d z i a ł VI

§ 23.

Majątek i fundusze Towarzystwa.

            Majątek Towarzystwa stanowią środki trwale i fundusze.

§ 24.

            Majątek Towarzystwa powstaje ze:

1. Składek członkowskich.

2. Darowizn i dobrowolnych świadczeń osób fizycznych i prawnych.

3. Spadków.

4. Zapisów.

5. Dochodów własnych z imprez, wydawnictw i prac zleconych. Dochód z działalności gospodarczej Towarzystwa służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczany do podziału miedzy jego członków.

6. Dotacji otrzymywanych według zasad określonych w odrębnych przepisach.

 

§ 25

Zakazuje się udzielania pożyczek lub zabezpieczania majątkiem Stowarzyszenia w stosunku do jego członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi pracownicy pozostają w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”

 

§ 26

Zakazuje się przekazywania majątku Stowarzyszenia na rzecz jego członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach

 

§ 27

Zakazuje się wykorzystywania majątku Stowarzyszenia na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika ze statutowego celu organizacji

 

§ 28

Zakazuje się zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie Stowarzyszenia, członkowie jego organów lub pracownicy oraz ich osoby  bliskie

§ 29.

1. Środki pieniężne, niezależnie od źródeł ich pochodzenia, mogą być przechowywane wyłącznie na koncie bankowym Towarzystwa. Wpłaty gotówkowe winny być, przy uwzględnieniu bieżących potrzeb, jak najszybciej przekazywane na to konto.

2. Towarzystwo prowadzi gospodarkę finansowa oraz rachunkowość finansowo - księgową zgodnie z obowiązującymi w tym względzie przepisami.

3. Zobowiązania majątkowe i finansowe podejmuje Prezydium Rady Towarzystwa.

4. Dla ważności oświadczenia woli, pism i dokumentów w przedmiocie praw i obowiązków majątkowych Towarzystwa wymagane SA podpisy dwóch osób.

 

 

R o z d z i a ł VII

§ 30.

Likwidacja Towarzystwa.

1. Likwidacja Towarzystwa może nastąpić na podstawie uchwały Sejmiku. Wymagana jest większość kwalifikowana 2/3 głosów, przy obecności co najmniej polowy uprawnionych do glosowania.

2. Likwidacja Towarzystwa może być przedmiotem obrad Sejmiku wyłącznie wtedy gdy sprawa ta została umieszczona w porządku obrad Sejmiku. Do zawiadomienia określonego w § 17 ust. 6 należy załączyć projekt stosownej uchwały.

3. Likwidatorami Towarzystwa SA członkowie Rady.

4. Majątek likwidowanego Towarzystwa przeznacza się na cel określony w uchwale Sejmiku o likwidacji Towarzystwa.

5. W razie rozwiązania Towarzystwa przez Sad, zarządza on jego likwidacje, wyznaczając likwidatora.

6. W sprawach dotyczących rozwiązania i likwidacji Towarzystwa, nie uregulowanych w Statucie, maja odpowiednie zastosowanie przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. Nr 20, poz. 104 z późniejszymi zmianami).

 

Głogów, 06 marca 2004 r.

widacje, wyznaczając likwidatora.

6. W sprawach dotyczących rozwiązania i likwidacji Towarzystwa, nie uregulowanych w Statucie, maja odpowiednie zastosowanie przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. Nr 20, poz. 104 z późniejszymi zmianami).

 

Głogów, 06 marca 2004 r.